Logo nedir? Lafız medlulı olarak esas zıtlığı dilimizde amblem olan, bir fiilin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, medlulını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak fiilletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı fiili sembolize edebileceği gibi, markanın kendi medlulı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çallıkışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı derunerik ve anlamlara ehil mümkün.
Sorusu sorulduğunda lügat medlulının haricinde, birfena logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan can veya kuruma neyin ve ne aktarıldığı berenarı önemlidir. Sair taraftan logo tasavvur çallıkışmasını yapacak can veya kurumun sizi ne anladığı ve logo çallıkışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çallıkışma sizin, fiilletmenizin ve bundan ahir çallıkışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çallıkışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değfiiltirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik derunin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çallıkışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype birden çok iş meydanı ile faaliyette mevcut şirketler derunin daha çok tercih edilebilir. Hiçbir bir sektörde çalışkanlık gösteren fiilletmelerin alelumum logoları sektörü özümleme fiyat. Lakin birden bir tomar sektör ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda tayin etmek imkansızdır.
Logo ne fiile yarar?
İşletmeler derunin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her ne markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dakika aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile alay malay gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müzelik halini düşünmeye çallıkışın. Markaların logoları olmadan sahi bellik olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple fiilletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza pek adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasavvur” çallıkışması ile esaslayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söyleyiş fiyat. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazen kişilerin bir zevahirte tanılamanmasını sağlayıcı fiilaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Ancak, zahmetsiz anlaşılır, yolırlanması zahmetsiz, kabil başüstüneğunca az nüshada renkten oluşvarlıkıdır. Her çmüsavi baskı ve kesim tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok koca ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Farklı firma evet da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa saik vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya koca zarar verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e için logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin hapishaneğine mutabık olmalıdır. Hatta kurumun kendisini ne tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yerısilsile lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dakika üstelik dürüstılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün evet da firma derunin logo tasarlanacağı dakika o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı bilim sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dakika simgenin taşıyacağı medlul hizmetında bu bilim çok önemlidir.